Servicebetingelser
Bestilling
Vi pakker og afsender din ordre inden for 1-2 hverdage. Hvis du har brug for hurtigere levering, vil vi bede dig skrive det i bemærkningsfeltet eller sende os en mail på kundeservice@mormorsloft.dk i forbindelse med din bestilling. Hvis din ordre er i restordre, kontakter vi dig på mail.
Personlige oplysninger
Alle informationer der afgives til Mormors Loft bliver på INTET tidspunkt overdraget, solgt eller på anden måde gjort tilgængelig for uvedkommende.
I øvrigt henvises der til Persondata- og Cookiepolitik hos Mormors Loft ApS.
Betaling
Vi modtager betaling med Dankort, Visa/dankort, Visa, Mastercard, MobilePay, Forbrugsforeningen og Anyday. Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves når varerne afsendes fra Mormors Loft.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Du kan vælge at betale med Anyday. Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her:
Levering
Vi leverer inden for 1-2 arbejdsdage. Pakker sendes med GLS eller PostNord.
Priser på levering
Bestillinger over kr. 799,- sendes fragtfrit med GLS eller PostNord til pakkeshop.
Alle andre ordrer pålægges følgende:
Pakkeshop på ordrer under kr. 799- Kr. 39
Erhvervspakke på ordrer under kr. 799 - Kr. 59
Privatomdeling - Kr. 59,-
Fortrydelsesret
Der er 15 dages fortrydelsesret på varerne når du handler som forbruger. De 15 dage regnes fra den dag pakken modtages. Har du fået købt en vare, som du har fortrudt, så kan du naturligvis sende den retur til os. Du kan med fordel anvende vores returportal til dette.
Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 15 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 15 dage efter den dag, du modtager den første vare.
Fristen indebærer, at du har 15 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@mormorsloft.dk eller benytte standard fortrydelsesformularen, som du finder nederst handelsbetingelserne.
En vare kan ikke fortrydes ved blot at nægte modtagelse af varen – Dette skal altid aftales med Mormors Loft på forhånd.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen.
Hvis du er i tvivl, er du altid meget velkommen til at kontakte Mormors Loft på telefon 44361160 eller email kundeservice@mormorsloft.dk. Vi sidder klar til at hjælpe dig!
Returvarer sendes til: Mormors Loft ApS, Stæremosen 11 A, 3250 Gilleleje. Du kan med fordel anvende vores returportal såfremt du ønsker at returnere en vare.
Returvarer skal sendes som pakke, da Mormors Loft ikke kan gøres ansvarlig for varer der sendes som brev. Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret:
Mormors Loft yder 2 års reklamationsret når du handler som forbruger i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamation over fejl og mangler, skal meddeles Mormors Loft indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Det er din pligt at angive, hvordan fejlen eller manglen viser sig. Hvis en vare skal returneres i forbindelse med reklamation, skal Mormors Loft kontaktes før returnering af varen.
Reklamation- og varereturnering:
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til: Mormors Loft ApS kundeservice@mormorsloft.dk.
Derudover skal varen emballeres forsvarligt, og der må ikke sættes pakkelabels direkte på varens emballage.
Virksomhedsoplysninger
Mormors Loft ApS
Stæremosen 11, 3250 Gilleleje
Telefon: 44361160
e-mail: kundeservice@mormorsloft.dk
Cvr. nr. 40467122
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@mormorsloft.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus .
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. I øvrigt henvises der til Persondata- og Cookiepolitik hos Mormors Loft ApS.
Opdateret 13. november 2024